~ Sepanjang jalan kenangan_2008 ~

2009_arah yg belum pasti
Assalamualikum dan salam sayang sumer….
Masa masih berbaki kurang beberapa jam je lagi sebelum kita meninggalkan 2008 yg penuh dgn pelbagai kenangan pahit manis wat kita sumer..Alhamdulillah satu ucapan syukur dipanjat pd ALLAH atas nikmat yg diberikan,masih kita berpeluang untuk berada di tahun baru 2009…insyaALLAH…
Menyoroti kembali sepanjang tahun 2008 yg bakal berlalu,aku melaluinya dgn pelbagai ragam dan tingkah..tapi kesimpulannya tahun 2008 mengajar aku ap itu erti sebuah kehidupan…ujian,dugaan dtg bertimpa2 saat aku melangkah ke usia 21 pada 2008..mungkin ini ujian tatkala aku mencapai usia dewasa bg seorang insan.
Terkadang aku terfikir sendiri,mampukah aku untuk menghadapi semua ini,Alhamdulillah aku rasa peluang aku masih ada…aku masih cuba menguatkan azam dan untuk terus bangun biarpun aku pernah bbrapa kali tersungkur jatuh…
Untuk kalian aku ingin sorot kembali pelbagai kisah pahit manis sepanjang aku melalui tahun 2008 ini:
· 7jan- aku memulakan tugas sebagai seorang guru
· 8march- aku tamat praktikal
· 24April- aku menamatkan Diploma In Islamic Early Childhood Education,Alhamdulillah.
· May – Menduduki ujian MUET..alhamdulillah aku berjaya..
· May – July- bekerja di Finance Department IIC
· August- Menduduki International English Test System (IELTS),alhamdulillah aku bjya.
· Sept – membuat permohonan online untuk mendapatkan visa ke UK
· Oct – Menunggu panggilan untuk temudga visa.masa dh singkat..hmmm
· Nov- menghadiri interview visa..Alhamdulillah stle satu bnda…aku jg hadir ke Majlis Konvokesyen pada bln nie..22hb nov..sehari sebelum hari lahir aku...
· 10 dec – Berangkat ke UK (ada cerita & rahsia disini...)
· 29dec –31hb - jmpa someone yg special sgt..hilang tension jap..thanks ya..even jmpa jap je n kita x byk ckp sgt pon tp stiap kenangan tue mmg manis..thanks for everything..pas nie ntah bila dpt jmpa lagi..hmmm ckup sy katakan sy mmg gembira sepanjang 4 hari bersama tp…..hmm ye lah kan..ukur baju dibadan sendiri…biarlah ia jadi rahsia dalam hati sy…
Mungkin dr sorotan yg diberi byk yg menggembirakan namun setiap yg berlaku spnjang masa tu ada kisah tersendiri…dan kisah itu biarlah menjadi rahsia sy yg paling tersembunyi….
Untuk semua sy ucapkan salam 2009..mg ada sinar di tahun br ini wat kita insyaALLAH….kita doakan kejayaan wat semua insyaALLAH…
Salam syg untuk semua……
Posted on Wednesday, December 31, 2008 by Amir Rayyan and filed under | 0 Comments »