~Bila Impian ada di Hati~

my lovely mama...time nie kt airport alor star...miss her so much..
Assalamualaikum & salam syg sumer...
Sehat???sy doakan sumer sehat insyaALLAH..alhamdulillah sy cam biasa jer..rasa lebih tenang sket pas dh citer pe yg blaku..myb ada yg dh baca dan mungkin ada yg belum...alhamdulillah feedback yg baik..thanks to all...hmm sy masih menumpang di rumah amran..actually sy pon x tau cam ner nk ckp..hampir sbulan sy disini..hmm terasa malu jg..hmm pa pon sy sgt hargai layann yg diberikan...hanya ALLAH yg mampu bls...
Spnjg mggu nie sy cam x da mood sbnrnya...ntah knp...byk yg bermain di fikiran..sy masih tercari2 arah sbnrnya...dua mlm lpas,slpas solat maghrib sy luangkan sedikit masa membaca al-quran...usai membaca sy termenung berfikir...dlm hati sy berdoa.."Ya ALLAH,permudahkanlah urusan ku..Ya ALLAH tunjukkan lah aku arah tuju...aku sgt lemah Ya ALLAH.." sy pinta kekuatan...terasa nk menangis pon ada...hmm sy masih terkenang apa yg berlaku...saat itu sy teringt pesan mama.."along,bljr elok2 ya..jg diri kt tmpt org..wat yg terbaik"..insyaALLAH mama,along ttp akan usaha yg terbaik tuk family kita...doakan along ya...Along syg mama,abah n family...hmm sian mama,tpksa hadapi mcm2 ckp2 org pasal aku..
Semalam aku,pas baca al-quran,aku membelek2 buku yg abg Dhany kasi time hantar kat kLia ari tue...karangan Dr Aid Abdullah, "Jadila Hamba ALLAH yg sejati", aku jd sebak lg..huhuhuh...aku selalu meminta itu dan ini pada ALLAH tp aku sendiri x pernah terfikir ckupkah amalku pada NYA..aku sebak lg...Ya ALLAH...ampunkan aku..aku insan yg sgt2 lemah..hmmm...

nie lah buku yg abg dhany kasi..

Plan aku skrg nk habiskan dgree aku cpt2..insyaALLAH target aku mid 2011 aku dh habis..doakan ya...Bachelor (hons) In Early CHildhood Edu..insyaALLAH 2011...doakan ya...pastu insyaALLAh aku nk terus smbung Master..myb korang ingt aku nie too ambitios..nk capai sumer tu..biarlah pa org nk ckp..nie harapan aku..nie doaku..tiap usai solat nie lah doaku..doaku selalu tuk kejyaan sumer saudara2ku..insyaALLAH...

Selagi aku mampu aku akan terus belajar..dan aku akan kongsikan segalanya dgn semua org...dan doaku mg umat islam akan terus gemilang,...insyaALLAH..

hmm rasanya ckup tuk kali nie..time taip entry nie aku chat ngan teman kolej aku..dorang dh kt UK..aku doakan dorang dpt yg terbek..amy,kak yani..lik ti share ngan wan erk...dream is possible..insyaALLAH..aku akan capai jg...

Salam syg tuk korang..

Posted on Tuesday, January 27, 2009 by Amir Rayyan and filed under | 2 Comments »